Close

Cât costă un site web? Tot ce trebuie să știi în 2022

Distribuie articolul

Prețul unui site web poate aduce multă confuzie. Căutând pe internet vei găsi companii care îți vor face un site simplu cu 300-500 lei, și alte companii care îți vor face site-uri complexe cu 500.000 dolari. Și nu, nu am pus prea multe zero-uri. Așa că în acest articol dorim să eliminăm orice nelămurire pe care ai putea să o ai când vine vorba de prețul unui site web.

Ești hotărât să îți construiești un site pentru afacerea ta? Te putem ajuta. Contactează-ne acum și haide să ne auzim.

Există totuși o problemă cu această întrebare. E mult prea generală. Dacă aș întreba un agent imobiliar „cât costă o casă”, acesta mi-ar răspunde cu mai multe întrebări. M-ar întreba „în ce oraș”, „cât de mare”, „în centru, sau la marginea orașului” și așa mai departe. O casă poate costa oriunde între 10.000 euro și 10.000.000 euro și chiar mai mult. O casă într-un sat uitat de lume va costa mult mai puțin decât o casă în centrul Bucureștiului.

La fel cum costul unei case poate varia extrem de mult, tot așa este și în cazul unui site web.

Ce implică crearea unui site web?

Niciodată nu vei cumpăra doar „un site”. Pentru a-l putea construi este nevoie de mai multe piese de puzzle puse cap la cap. Unele din ele sunt evidente și ușor de înțeles. Dar altele sunt mai puțin evidente (și extrem de importante) și doar cei mai buni vor pune accentul pe ele.

Strategie de business

Un site web este un nou canal de achiziție pentru afacerea ta, iar în alte cazuri, canalul unic de achiziție. Așa că dacă dorești un site pentru afacerea ta, este extrem de important să ai o strategie de business în spatele lui.

Multe site-uri sunt făcute doar ca să fie făcute. Fără o strategie cu privire la cum să duci vizitatori și potențiali clienți către site, cum să preiei datele de contact ale vizitatorilor, cum să în eficientizezi cât mai mult rata de vânzare a site-ului, va fi la fel de nefolositor precum vechiturile pe care le adunăm în garaj și debara (pe care le vom folosi cu siguranță cândva în viitor – absolut).

Iată câteva lucruri esențiale pe care trebie să le știi înainte să îți construiești site-ul.

  • Cine este clientul tău ideal? Ce îl interesează? Ce îl ține treaz noaptea?
  • Ce vrei să vinzi clientului tău ideal? Care e oferta?
  • Care este drumul de achiziție al clientului (cunoscut și ca „pâlnie de vânzări”) pe care acesta îl va parcurge?
  • Unde petrece clientul tău cel mai mult timp? (ca să știi astfel unde trebuie să îți prezinți ofertele și materialul promoțional)

Dacă cunoști toate aceste lucruri, felicitări, îți faci treaba de antreprenor foarte bine. Dacă nu le știi, nu e absolut nicio problemă, te putem ajuta să îți creezi o strategie de business care să crească afacerea ta.

Set-up tehnic

Pentru a putea avea un site web e nevoie ca anumite aspecte tehnice să fie puse la punct. Iată o listă cu câteva din ele:

  • Domeniu (.ro, .com sau orice altă extensie de domeniu) – de regulă acesta costă în jur de 50 lei pe an
  • Găzduire – depinde foarte mult de performanțele serverelor; poate începe de la $1 pe lună până la sute de dolari pe lună
  • Securitate (securitate pe partea de server și securitate pe partea de site)
  • Certificat SSL

Texte pentru site

Textul de pe site-ul afacerii tale este cel care face vânzarea. Bineînțeles, acesta trebuie „ajutat” de un design profesional și plăcut (despre asta vorbim un pic mai târziu). Dar chiar și cu cel mai frumos design, dacă mesajul site-ului nu este exprimat clar prin cuvinte, vizitatorii și potențialii tăi clienți vor fi confuzi și vor pleca.

Așa că atunci când vine vorba de crearea unui site eficient, textul pentru site intră tot timpul în discuție încă din primele stagii ale proiectului.

Design

După cum am spus mai devreme, un design profesional și atractiv este esențial pentru orice site în 2021. De fapt, 38% din vizitatorii site-ului tău îl vor părăsi dacă vor considera că este neatractiv. Astfel, atunci când vrei să faci un website pentru afacerea ta trebuie să ai în minte și costul strict al design-ului.

Platformă

În cele mai multe cazuri, nu este nevoie să reinventăm roata. Așa că se va folosi o platformă precum WordPress, Shopify, Magento, Bigcommerce, Squarespace, Webflow sau multe altele.

WordPress este cea mai populară astfel de platformă și 40% website-urile de pe internet o folosesc. Aceasta e platforma preferată și de noi pentru că putem construi (aproape) orice fel de site web (site-uri de prezentare, magazine online, site-uri de anunțuri, site-uri pentru e-learning, site-uri cu membralitate și așa mai departe).

De asemenea, acestea scad foarte mult costurile pentru un crearea unui site web. De exemplu, dacă poți face un magazin online pe una din aceste platforme cu 3000 – 5000 euro, o soluție complet custom ar fi la 30.000 – 50.000 euro. Sau chiar mai mult, mult mai mult. Depinde de nevoile pe care le ai.

Implementarea design-ului

După ce avem un design profesional, bine pus la punct și am ales o platformă pe care să construim site-ul (sau am mers pe varianta custom, daca de aceasta avem nevoie), este nevoie ca acest design să fie implementat. Fie prin cod, fie cu un website builder.

Trebuie ținut cont că această etapă este separată de crearea designului pentru site-ul web.

Implementare funcționalități dinamice

Dacă discutăm despre crearea unui site pentru o agenție de turism, de exemplu, aceasta diferă de un simplu site de prezentare. Are nevoie de funcționalități diferite care trebuie dezvoltate pentru a se potrivi nevoilor afacerii respective.

Implementare unelte de marketing

Un site web nu se construiește într-un vid. El este o parte din strategia de marketing a unei afaceri. Așa că, odată cu finalizarea site-ului trebuie integrate toate uneltele pe care compania le folosește pentru marketing. În principiu este nevoie de:

  • Soft analiză trafic website (Google Analytics)
  • Integrare cu CRM
  • Pixeli pentru reclame Facebook, Google, LinkedIn și altele
  • Integrare pentru email marketing (pentru newsletter)

Aceste implementări sunt esențiale pentru că dacă nu știm ce rezultate ne aduce site-ul, nu știm unde putem îmbunătății și crește.

Cât costă un site de prezentare?

Cost site de prezentare: 1000 euro – 3500 euro

După ce am stabilit toate lururile ce implică crearea unui site, să vedem acum cât costă un site de prezentare. De regulă, un astfel de site este mai ieftin decât celelalte pentru că nu implică așa de multă muncă de dezvoltare (pe partea de programare). Cel mai mult va costa designul site-ului.

Prețurile noastre încep de la 1000 euro pentru un site de prezentare, iar în funcție de cerinețle clientului și de funcționalitățile și integrările necesare poate crește până la 3500 euro.

Construirea unui site de prezentare implică următoarele elemente din cele discutate de mai sus:

  • strategie de business
  • set-up tehnic
  • texte pentru site
  • design
  • alegerea unei platforme
  • implementare design
  • integrări pentru marketing
  • optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)

Cât costă un magazin online?

Cost magazin online: 1500 euro – 7500 euro.

Costul unui magazin online se ridică peste cel al unui simplu site de prezentare. Nu doar că este vorba de mai mult de lucru, ci fiind mult mai complex sunt foarte mulți factori ce trebuie luați în considerare.

De exepmlu, dacă dorești ca produsele de pe magazinul tău online să aibă șansa de a apărea pe prima pagină din Google, acesta trebuie să fie construit încă de la început având optimizarea pentru motoarele de căutare în minte.

De asemenea, pentru că magazinele online tind să aibă mai mult trafic decât alte site-uri, trebuie construite în așa fel încât paginile să se încarce rapid și atunci când sunt 10 vizitatori, și când sunt 1000. Bineînțeles, acest lucru ține și de serverul pe care este găzduit magazinul online.

Pentru magazine online, prețurile noastre încep de la 1500 euro (pentru magazine simple) și pot ajunge până la 7500 euro pentru magazine complexe.

Construirea unui magazin online implică următoarele elemente din cele discutate mai sus:

  • strategie de business
  • Set-up tehnic
  • texte pentru site (+ cele pentru produse)
  • design
  • alegerea unei platforme
  • implementare design
  • integrări pentru marketing (ținem cont că aici e vorba de integrări mai avansate decât în cazul unui site de prezentare)
  • optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)

Cât costă un site dinamic? (ex. Agenție turism, Agenție imobiliară)

Cost site agenție turism sau agenție imobiliară: 2000 euro – 7500 euro.

Un site pentru o agenție de turism sau o agenție imobiliară se aseamănă în multe feluri cu un magazin online. Doar că aici nu ai produse, ci ai apartamente, case, destinații, hoteluri și pachete de vacanță.

De asemenea, și aici vom avea integrări avansate cu diverse unelte de marketing. Probaibl când vizitatorii site-ului tău vor căuta prin apartamentele sau pachetele de vacanță pe care le oferi, vor avea întrebări. Dacă ai funcționalitate de live-chat pe site, poți răspunde în timp real acestor întrebări, fără să stai ore întregi la telefon (bineînțeles, poți răspunde în timp real tu sau un angajat în timpul programului de lucru, nu la 12 noaptea).

Aceste industrii tind să fie și foarte competitive și e nevoie de foarte mare atenție când vine vorba de optimizarea pentru motoarele de căutare.

La fel ca și în cazul magazinelor online, un site pentru o agenție imobiliară sau de turism va avea mult mai multe pagini decât un simplu site de prezentare. Vei avea pagini individuale pentru fiecare hotel, apartament, vacanță și așa mai departe. Și … evident, pe fiecare pagină individuală vei avea destul de multe poze. Aici intervine investiția într-un server de calitate pentru ca paginile să se încarce cât mai repede.

Construirea unui site pentru agenție imobiliară sau de turism implică următoarele elemente din cele discutate mai sus:

  • strategie de business
  • Set-up tehnic
  • texte pentru site (+ cele pentru apartamente, vacanțe, destinații etc.)
  • design
  • alegerea unei platforme
  • implementare design
  • integrări pentru marketing (ținem cont că aici e vorba de integrări mai avansate decât în cazul unui site de prezentare, și poate chiar mai avansate decât în cazul unui magazin online)
  • optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)

Cât costă să îți faci singur site-ul?

Dacă îți faci singur site-ul folosindu-te de o platformă precum WordPress, Shopify sau Squarespace, cel mai mare cost din partea ta va fi timpul. Bineînțeles, pe lângă costurile auxiliare ale unui site web (găzduire, domeniu, securitate etc.).

Acum s-ar putea să te gândeși: „Ok, nu mă costă prea mulți bani, mă pun să îmi fac singur site-ul”.

Chiar dacă e o strategie foarte bună de a salva costurile, să îți faci singur site-ul nu este neapărat cea mai profitabilă decizie. Câteva întrebări pe care trebuie neapărat să le iei în considerare:

  • Ai mai construit vreun site?
  • Cât de bine cunoști platforma pe care îl vei construi? (cu siguranță nu îl vei construi cu cod de la 0)
  • Ești sigur că ai ales platforma potrivită?
  • Cât de multe știi despre psihologia din spatele designului unui site? (cu toate că template-urile pot ajuta, este foarte bine să ai cunoștințe în acest domeniu)
  • Cât timp îți va lua să îl construiești?
  • Ce faci dacă ai nevoie de o funcționalitate avansată și nu ai nici cea mai vagă idee despre cum și dacă s-ar putea face?
  • Și lista poate continua

S-ar putea să îți ia un an de zile să îți faci singur site-ul (și nu exagerez). Lucrezi la el mai într-o seară, mai între doi clienți, mai într-un weekend, și probabil într-un an îl finalizezi.

Chiar dacă ai cheltuit 0 lei pentru crearea site-ului, câți clienți pe care îi puteai găsi prin intermediul site-ului ai pierdut în acest an? Să facem un mic calcul.

Dacă site-ul îți aduce 1 client pe lună (iar un client să spunem că valorează 1000 euro), iar dacă construcția site-ului tău dura doar 2 luni, ai fi putut avea 10 clienți noi – 10.000 euro – pentru afacerea ta. Dacă o agenție îți va cere 2000 euro pentru acest site, înseamnă că profitul este de 8.000 euro în primul an, iar mai apoi, 12.000 euro în fiecare an după aceea. Bineînțeles, acesta este un calcul extrem de simplificat.

Astfel, în 2 ani de zile, ai avea un profit de 20.000 euro, pentru o investiție de 2000 euro. Dacă îți faci singur site-ul și acesta îți generează tot 1.000 euro pe lună, dar îți ia un an să o faci, pe parcursul a doi ani de zile ai pierdut 8.000 euro. Totul pentru că ai vrut să mergi pe varianta ieftină.

Într-o situație reală s-ar putea ca tu să îți faci un site care îți generează 1.000 euro pe lună, dar o agenție specializată pe web design să îți facă un site care îți va genera 2.000 sau 3.000 euro pe lună. Dacă mai adăugăm și marketing online pentru promovarea site-ului, atunci putem vorbi de sume și mai mari pe lună. Așa că această discrepanță crește tot mai mult.

Acest lucru înseamnă că atunci când te gândești să îți construiești singur un site web pentru afacerea ta trebuie să iei foarte bine în calcul costul de oportunitate. Trebuie să te gândești nu doar la ce economisești, ci și la ce ai putea pierde.

Concluzie

Costurile unui site web pot varia foarte mult în funcție de ceea ce dorești și de nevoile afacerii tale. Prețurile noastre încep de la 1000 euro pentru simple site-uri de prezentare și pot crește până la 7500 euro pentru site-uri complexe sau magazine online.

Abonează-te la newsletter

Primește sfaturi despre cum să îți promovezi afacerea online

Mai multe articole

Strategie Marketing

Cum să atragi clienții potriviți

Ai început o campanie de marketing. Reclamele merg. Cheltui poate câteva mii de lei pe lună (sau euro chiar). Telefonul sună. Căsuța de mail se

Ai nevoie de ajutor cu promovarea afacerii tale în mediul online?

Suntem aici ca să te ajutăm!